Nyårsdagen och d. 2/1-2011

2011-01-02 @ 14:12:38

Kl 12.00 nyårsdagen tog jag mig för årets första löppass. Jag möttes av glashala gator och stigar. Tuff löpning i 20km som tog extremt lång tid att löpa. Jag hade i alla fall världen för mig själv. Det var inte många själar ute, bara några tappra barnfamiljer på väg till pulkabackar, också jag förstås. Det var lugnt och skönt precis som jag villl ha det. Dagens löpning skedde i Älmhult runt Möckeln, Norregård och Paradiset. 
På kvällen värkte min hälsena som den gjort i några dagar men nu mer intensivt. Natten till söndagen vaknade jag ett par gånger med smärta...

2/1  25 km
Kliver upp ur sängen sent, kl. 10.00. Rör försiktigt på foten som värker i hälsenan. Reser mig upp och tar mig haltandes ur sängen med en stel hälsena. Efter någon timme blir det bättre men jag haltar fortf. Jag bestämmer mig ändå för att ut och testa och det håller extremt bra. Knatar på 6km och bestämmer mig för att vika av åt ett långt håll. Löpningen rullar på och jag löper med ett högt och starkt steg. Mantrat från nyårsloppet upprepas i huvudet. Jag är en våg som böljar fram i ett rytmiskt kontinuerligt flow. Det blev riktigt grym löpning med de flesta km runt 4.25-4.40. Jag hade lite känningar av hälsenan men bara ca en 2:a i smärta på en 10-gradig skala.
Ökar smärtan över 5 på min subjektiva skala ska jag ta det lugnt har jag lovat mig själv.
När jag löpt 25 underbara kilometer i strålande sol och kommer in börjar jag halta igen. Jag kan springa men gå verkar krångligare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback