Sylvesterloppet Olofström 31/12-2010

2010-12-31 @ 17:20:07
Ett gott slut på 2010.  Idag gick loppet av stapeln, en kvartsmara ca 10,5km. Minusgrader och mycket mycket snömodd på löpvägarna. Tiden blev 43,56 alltså nästan 3min sämre tid än förra året. Dock gällde detta de flesta då underlaget gjorde att det inte gick att stega på mycket snabbare. Sandra Södergren Från FIF Gnistan var 30 sek före mig och så nära henne har jag aldrig varit förut på denna sträcka. Hon vann för 4:e året i rad och jag blev 2:a. Jag är hyfsat nöjd då jag förbättrade mig såpass mycket mot Sandra och med tanke på att underlaget drog ner tiden ordentligt.
Idag slirade vi verkligen omkring i dojjorna och folk som inte är frälsta inom löpning tyckte nog att det var ett gäng galenpannor som gav sig ut.

Gott nytt år på er!!
Nu ska det firas med lite bubbel och sen tar vi nya löpartag imorgon bitti. Då inleds ett nytt spännande löparår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback