Summering av helgen

2011-01-16 @ 18:25:15
I helgen har det blivit både löpning och fotboll. Löpningen i lördags gick riktigt bra och fort. Jag sprang ca 18km och flög fram över skogarna. Samma dag var det dags för Sparbankscupen i Markaryd: Innefotboll.  Vi hade 3 matcher i gruppspelet där vi spelade 0-0, 0-0 samt förlorade sista med 0-2. S bröt armen efter en brutal knufftackling in i sidoväggen. Jag förvandlade min stortå till en blåtå, självförvållat. I ilskan efter att ha tabbat mig rejält på backen gjorde jag ett byte som resutlterade i att jag drämde foten rätt in i en ribbstol och fick rejält ont. Ja, jag har tävlingsskalle men jag har vett att ta ut det över mig själv.
    Dagen idag har inneburit löpning 20,5km på isgator i Älmhult. Tanken var att springa upp mot 25km men då tempot varierade mellan km på 4.30 och 6 min kändes det som att det inte gav så mycket. Istället bäddade jag ner mig framför vinterstudion med A och en massa te.

En del av de underbara i laget!

Helgen har i stort gått till åt att återhämta förlorad sömn i veckan. Sov 10h natten mellan fredag och lördag samt 12!! timmar mellan lördag och söndag.

Hej västkusten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback